Od kilku lat na polskim rynki funkcjonują platformy pożyczek społecznościowych. Ich działalność opiera się na tym, że portale te kojarzą ze sobą zarejestrowanych użytkowników, wśród których są osoby potrzebujące gotówki i inwestorzy chcący pieniądze pożyczyć. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce działalność prowadzi blisko 2 miliony mikroprzedsiębiorstw, z czego większość to działalności jedno– i dwuosobowe. Małym przedsiębiorstwom trudno jest przekonać banki do udzielenia im pożyczki. Dlatego duża część mikroprzedsiębiorstw zdecydowała się na skorzystanie z platformy P2P lending.
Na największym amerykańskim serwisie pożyczek społecznościowych LendingClub pożyczki dla drobnych przedsiębiorców stanowią ponad 70% wszystkich udzielanych zobowiązań średnioterminowych, a średnia ich wartość wynosi 13,5 tysiąca dolarów. Są to zazwyczaj pieniądze na zakup sprzętu czy utrzymanie płynności finansowej. Również w Polsce taki pomysł staje się coraz bardziej urzeczywistniany. Rodzime serwisy social lending coraz częściej przekonują się do udzielania pożyczek przedsiębiorcom. Pierwszą z platform, która zdecydowała się na ofertę pożyczek dla firm była Kokos.pl.