Pożyczki dla firm nie tylko w bankach

Od kilku lat na polskim rynki funkcjonują platformy pożyczek społecznościowych. Ich działalność opiera się na tym, że portale te kojarzą ze sobą zarejestrowanych użytkowników, wśród których są osoby potrzebujące gotówki i inwestorzy chcący pieniądze pożyczyć. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce działalność prowadzi blisko 2 miliony mikroprzedsiębiorstw, z czego większość to działalności jedno– i dwuosobowe. Małym przedsiębiorstwom trudno jest przekonać banki do udzielenia im pożyczki. Dlatego duża część mikroprzedsiębiorstw zdecydowała się na skorzystanie z platformy P2P lending.

Na największym amerykańskim serwisie pożyczek społecznościowych LendingClub pożyczki dla drobnych przedsiębiorców stanowią ponad 70% wszystkich udzielanych zobowiązań średnioterminowych, a średnia ich wartość wynosi 13,5 tysiąca dolarów. Są to zazwyczaj pieniądze na zakup sprzętu czy utrzymanie płynności finansowej. Również w Polsce taki pomysł staje się coraz bardziej urzeczywistniany. Rodzime serwisy social lending coraz częściej przekonują się do udzielania pożyczek przedsiębiorcom. Pierwszą z platform, która zdecydowała się na ofertę pożyczek dla firm była Kokos.pl.

Dodaj swoją opinię